Nov 30, 2010

DATANG BULAN version laki aku..

Siapa yang kenal laki aku dan aku personally, sure ramai yang tau laki aku ni bukan jenis orang yang pandai bercerita. Biasalah, kalau suami isteri ni, kita saling lengkap melengkapi. Kalau suami tidak pandai bercerita, si isteri confirm 'yang terbaik'!!

Di satu pagi yang hening, sambil aku membasuh pinggan.. laki aku (mgkn dengan niat mo kasi teman) pun memulakan cerita..

Semalam aku tengok cerita hantu. Tajuk dia DATANG BULAN. Cerita ni pasal 6 orang muda mudi, 2 lelaki dan 4 perempuan masuk hutan. Ketua rombongan tu memang sudah pesan siap2 supaya jangan celupar mulut bila masuk hutan, dan jangan kencing merata2.. Lepas tu ada sorang perempuan kebetulan datang bulan. Dia buang la pad suka hati dia. Maka ada la hantu mula mengacau group diorg ni. Seorang perempuan kena rasuk, sorang lagi (yang datang bulan) kena bawa oleh hantu. Kawan2 dia yang lain pun mula la ikut kawan diorg yang kena bawa hantu ni sampai la dorg ke satu tempat. Tempat tu ada emas..

Emas??!!! Kenapa pula tiba2 ada emas??

Emas tu kononnya untuk jadi barang pertukaran.. Hantu tu buat rundingan la, kalau kwn2 dia mo emas, diorg mesti kasi tinggal kawan diorg dgn tu hantu. Kalau tidak, diorg tidak oleh ambil tu emas..

Hantu tu boleh bercakap?? Hantu lelaki ka perempuan??!!!

Hantu perempuan..

Hantu apa bah ni? Pontianak ka.. apa?

Hantu budak2..

Ok.. lepas tu?

Panjang bah cerita dia.. 2 jam 30 minit.. esok2 la kita sambung lagi..

Aikk??? Boleh ka macam tu??


No comments:

Post a Comment