Sep 28, 2010

Siapa Paling Glamour?

Disebabkan cadangan menu makan malam aku yg kurang menarik (walaupun pada hakikatnya tidak menyelerakan), laki aku dengan bersemangat sekali membawa kami anak beranak makan luar. Dan seperti biasa bagi laki aku, makanan di kedai mamak jugala yg menjadi poooojaannn hatinya.

Sambil menikmati makan malam yg dibuat khas oleh mamak directly from India (sebab mcm susah betul aku tengok dia mo ckp melayu), kedai mamak tersebut dikunjungi oleh sekumpulan photographer (sampai senget2 bawa bawa kamera mahal tuu), seorg model (sebab dia pakai pakaian ala2 pocahontas), bbrp org kakitangan perlancongan (sebab dia pakai baju yg ada tulisan tourism) dan akhir sekali si mat payung (sebab dia asyik bawa payung hitam yg aku rasa digunakan untuk tujuan lighting).

Mula2 sekali aku hairan la juga, apahal la dorg mo ambil gambar di sini. Mula2 diorg ambil gambar makanan2 yg kena hidang. Owh!! mungkin sebab diorg mo ambil malaysian cuisine punya gambar. Lepas tu, diorg suruh manager kedai mamak (aku rasa la dia manager memandangkan aku tidak pernah tengok dia buat keja sangat) buat teh tarik tinggi2. Sudah tarik tinggi, dorg mo lagi si manager ni pusing2 sikit sambil tarik teh. Sambil si manager buat teh tarik, bersungguh2 la diorg ambil gambar. Suasana masa tu, betul2 mcm dlm studio. Nasib ja aku tidak bangun pi ambil kerusi extra supaya si manager boleh buat aksi stunt ala2 Tarik King.

Selepas si manager jadi mangsa, mangsa seterusnya adalah mengibar roti canai. Sungguhpun tidak real sebab pengibar roti canai seorg local yg aku tengok mcm nervous gila bila gambar dia diambil oleh sekelompok jurugambar (5-6 org). Macamna aku tau dia nervous? Sebab roti tisu dia bergegar2 waktu dia mo hantar p meja org yg mengoder.

Aku pun heran, agaknya apa la yg si pocahontas sumbangkan sepanjang sesi penggambaran ni. Setelah teh ditarik mcm niagara fall, diikuti pusing 180 darjah, di tambah lg dgn gempa roti tisu, semua hidangan di letakkan betul2 dpn si pocahontas. Maka bermula la episode "Pocahontas makan roti tisu dgn teh tarik". Pada aku, walaupun pelik tetapi tidak sepelik adegan Si Pocahontas bergambar dgn Hunchback of Notre Dame sepanjang sesi. Apa?? Hunchback of Notre Dame?? Hehe kebetulan sebelah si Pocahontas tu, duduklah seorg pak cik yg agak berumur dan kurang manisnya.. Aku mati2 ingat itu manager. Tp sebab dia pun masuk gambar, jd aku agak pelik sikit la.

Disebabkan ketidakpuasan hati aku melihat kepada anomali2 sesi fotografi berikut, aku pun sok sek la sikit dgn laki aku. Dengan selamba dia cakap "Mungkin itu tema keluarga.." Haissshhhhh!!! Lagi la tidak logik. Kalau pun mo buat tema keluarga, takkan la mo pakai outfit pocahontas. Apa wardrobe manager dia masih cuti raya kali..

Apa pun selepas selesai sesi fotografi, mereka mendapat tepukan gemuruh dari Haikal. Standing observation gitu.. Siap kena teriak bravo!! bravo!! bravo!! lagi..

Jd berbalik pada soalan utama : Siapa Paling Glamour?

Jawapan aku : Si Manager la. Dia saja yg buat stunt baik punya!!


No comments:

Post a Comment