Dec 3, 2012

Nestle Breakfast Hunt



Assalamualaikum :)

Actually tidak plan pun mau ikut. Entah kenapa, bila dioffer tiba-tiba bersemangat pula mau join. Kenapa? Dulu aku selalu jadi tukang buat clue dan tukang tapuk (sembunyi) clue. Jadi sesekali mo juga la rasa anjuran yang grande-grande. Tidak la aku syok sendiri, clue aku la yg paling susah mo decrypt. Hahahaha kunun..

Apa yg membuatkan aku tertarik mo ikut :

1. Acara dibuat di tempat aku kerja - perasan kunun ada advantage la. 
2. Hadiah wang tunai RM5000 - macam ada hati mo menang gitu. 
3. Dapat goodies barangan Nestle pada semua peserta - sebab munasabah untuk aku join.
4. Semua ahli kumpulan perempuan - Sungguh terasa keseronokannya..

Honestly, aku tiada la hati mo menang RM5000. Dalam otak aku, dapat goodies pun kira bagus. Selebihnya, masa untuk bersuka-ria ja dengan kawan seofis. Kira macam, this is my ME time la. Kasi can laki berbonding-bondingan dengan si baby. Hohoho..

Pendaftaran perserta/kumpulan dimulakan pada jam 6.00 pagi di pagi ahad yang indah dan ceria. Sedang perut aku bergambus keriangan, kami dihidangkan dengan bau-bauan maggi goreng, milo dan nescafe panas. 



Dapat gelang 'hospital' warna oren.. 



dan nombor 'banduan'.. hahaha

Peserta hanya diberikan sarapan jam 7.10 minit. Kami beratur 2 kali sebab mangkuk maggi goreng tersangatlah comel dan irama gambus itu masih kedengaran walaupun kami sudah makan maggi goreng dan milo cereal. 

Nampak itu khemah? Itulah booth breakfast. Hahaha.. tengok barisan, terus lemah semangat. Tapi kami terus kental mengharungi cabaran dan dugaan..


 Sesi taklimat. Macam ada harapan dapat 5K owh kan?


 
 Keadaan sebenar.. 270++ kumpulan (max 5 members), about 1700++ peserta. 
Mak aihhhh.. punah harapan 5K aku..


Jam 7.55 pagi acara dimulakan. Paling menarik, me and the gang berada di depan-depan garisan permulaan. Agaknya, kalau kena ambil gambar, sure gambar aku masuk. Bila hon dibunyikan, semua berkeliaran cari harta karun. Pelik tapi benar, tidak sorang pun tahu rupanya macamna. Main lari suka hati tanpa GPS. Hahahaha... termasuk kami. Ihik ihik ihik... Sampai la pengacara majlis announce ada clue dekat-dekat tempat dia barulah ada rupa pencarian harta karun yang sebenar. Mungkinkah penganjur lupa bagi arahan pertama?


 Jam 7.55 pagi acara dimulakan.


 Inilah antara rupa clue bahagian pertama. Betul-betul dibelakang garisan permulaan. 
Walhal, semua peserta larinya ke depan.

 
 Satu-satunya clue yg kami tidak boleh jawab.


 Clue bahagian kedua. Bergantungan di pokok-pokok. 


 Inilah goodies para peserta. Yeay!! Mission accomplished.


Out of 270++ team yg turut serta, kami antara pemenang 10 hamper saguhati.
Rasa-rasanya macam kami saja team bukan student yg dapat hadiah.


Walaupun kami tidak dapat RM5K..
Yang penting kami tidak pulang dengan tangan kosong!
:)


No comments:

Post a Comment