Dec 17, 2012

Our 9th Anniversary


Assalamualaikum :)

Wah wah wah.. tidak disangka sudah menjelang 9 tahun usia perkahwinan kami. Sepatutnya kami celebrate 12.12.12 hari tu. Sungguhpun tarikhnya cantik belaka, tapi bagi aku tahun depan baru aku mau celebrate secara besar-besaran. In Sha Allah.. tahun depan kira sedekad perkahwinan kami. Anak pun sudah besar, boleh la melantak makan seafood. 

Tahun ni sambutan agak kurang. Hampir terlupa lagi. Nasiblah sebab tarikh lawa sangat, semua orang update dalam FB, baru perasan it's our anniversary!

SMS hubby, wish happy anniversary tanya  malam ni kita keluar makan atau tidak sambil dibalas 'Hehehehe' *aku pun kurang paham*

Akhirnya tidak bersambut juga la sebab ada mertua di rumah. Mau sambut pun malu. Laki bilang sambut lain kali saja la. Maka, aku pun ambil inisiatif sendiri untuk celebrate. Beli hadiah! *tidak pernah-pernah aku beli*

Since laki aku sibuk minta pendrive aku for the past 2 weeks, akhirnya aku belikan pendrive 16GB. Sambil senyum-senyum aku pun bagilah on the 14th. Of course la, si suami sengih-sengih. Barang free kan... maka aku pun tanya la kalau ada apa-apa utk aku? At least bunga raya tepi rumah atau segelas milo panas? Dengan confidentnya si suami pun korek beg notebook dan mengeluarkan beberapa pendrive. Ada 1GB, ada 256MB.. dia suruh aku pilih. Ada yg scratch, ada yg hilang kepala, ada yg pudar warna dan macam-macam lagi. Amboi laki aku, main recycle ja.. hahahaha.

Since option yg ada sangat sedikit, plus 1GB tidaklah sebesar mana compare to 16GB, aku terpaksa pilih yg cantik sikit *sekurang-kurangnya ada penutup*

Well, nama pun lelaki kan? Complain macamna pun masih juga macam tu. Redho sajalah... Aku juga yg gatal-gatal mo bagi hadiah. Sabar ja lah. 


Boleh lah.. dari tiada kan?
*Mode pujuk hati*


No comments:

Post a Comment