Dec 28, 2012

Short Trip to Sandakan


Assalamualaikum :)

Setiap kali musim cuti sekolah, maka beria-ialah manusia-manusia bergelar ibubapa merancang cuti-cuti Malaysia supaya anak-anak tidak boring. Maka, kami merancang untuk bercuti di sekitar Sabah saja. Niat asal bercuti di Tawau, tapi sebab perjalanannya terlalu jauh kami bercuti di Sandakan sajalah untuk kali ni.

Aku pun tidak ingat bila paling last aku datang ke Sandakan. Tapi apa yg aku ingat, Sandakan ni macam kecil saja. Macam tiada apa-apa. (Orang Sandakan, sila jangan marah ok.. Hehehe)

Kali ni, sampai Sandakan aku rasa Sandakan ni macam negara pula. Macam-macam bandar ada. Baru la aku sedar rupanya selama ni aku ke Sandakan, aku tidak pernah lalu bandar-bandar lain. Kalau bukan kerana sesat mencari hotel, aku tidak aware pun Sandakan ni besar. 

On the way ke pusat bandar, nampak taman buaya. Hajat di hati mau singgah sana sebelum pulang KK. Tapi sayang sebab hujan mencurah-curah selama 2 hari, maka tiada la apa-apa pencapaian melainkan pergi pasar ikan. (Sungguh kesian.. macam saja tiada pasar di KK kan? Anyway pasar Sandakan aku rasa by far pasar paling bersih aku pernah nampak.. Yeay Sandakan..)

So, that is it. Short trip means short story. No activity means no picture. Huhuhu



No comments:

Post a Comment