Nov 9, 2012

Ole-ole from Langkawi


Assalamualaikum :)

Beberapa hari lepas (almost a week), aku dan anak-anak ditinggalkan sendirian berhad memandangkan laki aku kena hantar ke Langkawi untuk ber'KIK'.

Untuk tujuan keselamatan, pemergian si suami langsung tidak diuwar-uwarkan secara umum. Takut mengundang bahaya.

Seperti biasa, mama aku  mesti tanya sama ada aku ok kah tidak jaga budak-budak. Memandangkan aku tidak mau mama aku bersusah payah datang ke KK hanya untuk tolong aku jaga anak di waktu malam, sedangkan siang dia susah hati sebab tiada kerja mo dibuat di rumah aku. So, aku cakap sama mama aku.. aku cuba bertahan! Bertabahlah! (not exactly like that.. tapi more or less la).

Entah kenapa anak-anak aku ni, kalau laki aku ada bukan main kecoh semacam. Tapi bila bapa diorang tiada, semua pun baik-baik belaka. Kenapakah?

Sampai airport, laki aku bercerita (non-stop which is unusual) tentang Langkawi dan mencadangkan mungkin suatu masa kami boleh melancong ke sana. I was like WHAT?? Laki aku cerita pasal mau buat trip bercuti? What actually happened to my husband? Tertukarkah?
 
So sampai rumah, hubby bagi tau dia belikan ole-ole untuk budak-budak and of course the wife. Langkawi t-shirt for Haikal and Dyana.. Hakim tiada saiz :(. The wife also got 2 t-shirt (mungkin untuk cover penat lelah selama seminggu).


 I was pretty happy with his choices. (very unusual..)

.
.
.
.
.
.

But.. what was that?

Seriously? 

Dia takut bini dia hilang atau dia mau aku jadi tumpuan utama di tempat gelap?


p/s : Sorry for the upside down picture. Aku malas! Hahaha

No comments:

Post a Comment