Aug 8, 2010

Nico and I


I had a thing with Nicolas Cage. Wah!! macam ada affair pula.. padahal jumpa pun tidak pernah.. beginilah, biar aku cerita detik perkenalan aku dengan si Nico ni.. (siap ada gelaran lagi!!).

Aku pun tidak ingat bila first time aku nampak dia. so, bukan kategori "cinta pandang pertama" lah.. aku start minat si Nico ni lepas dia berlakon "Face Off" dengan John Travolta. Terbayang2 aku si JT (John Travolta, bukan Justin Timberlake) dalam cerita "Greese".. tarian dia yang mahal tu!!!

Ni la ni.. selalu sangat aku lari dari topik.. anyhow, followed by "Con Air".. memang tidak dapat disangkal lagi, aku terus register diri aku sebagai peminat no. 1 dia. Apa saja wayang dia yang keluar, mesti aku tengok.

Cakap pasal peminat no.1, dulu aku selalu confuse kenapa la wujud orang2 macam ni.. bukan dia kenal kita pun, kenapa juga kita mo minta puji mo minat2 dia.. siap semua majalah yang ada gambar artis kesayangan pun di beli.. semua show yang ada tunjuk dia pun mo tengok.. padahal di hujung2 program sudah ni.. buat konsert amal pun, dihujung stage saja pun..

Kenapa la aku mo minat2 si Nico ni? mo cakap hensem.. common la realistik sikit.. sampai mana saja pun hensemnya. time muda boleh la.. suda keluar kedut2, masih juga cakap hensem.. kira buta sudah tu..

Kalau pasal lakonan, dia ni ada up and down sikit.. kalau sudah bagus tu bagus betul.. kalau sudah buruk tu.. malas la aku mo cakap.. karang kena cakap pula aku ni ada affair lain.. disebabkan semua wayang dia aku tengok, aku rasa lakonan terbaik dia dalam "Con Air" ja. "Face Off" tu mungkin sebab ada si JT.. cinta lama aku.. wah!!! perasan gila rupanya aku ni..

Lepas tu aku tengok cerita dia yang biasa2.. terlalu banyak aku sendiri ingat tajuknya.. lepas tu dalam tahun 2006 aku tengok cerita "Next". Aku siap bawa kawan aku (kepada suamiku yg tercinta.. kawan perempuan ah..) tengok cerita ni.. time masuk panggung punya la excited.. lepas abis wayang.. macam lost pula aku? apakah maksud cerita tersebut?? adakah aku tertidur seperti mana kawan aku sepanjang tayangan?? hmmm... dari awal sampai abis wayang memanjang aku confuse.. bukan pun aku pegi tandas atau sibuk bercerita, memandangkan kawan aku sudah ada wayang sendiri (tidur)..

lepas dari tengok movie tu, aku sudah mula melupakan si Nico. dengan kesibukan kerja lagi.. ada anak baru lagi.. jadi NO MORE NICO.. fuh!!! ayat tu bah.. suka hati aku ja ni.. tapi baru2 ni aku tengok cerita terkini dia.."The Sorcerer's Apprentice". biasalah kalau sudah tua tu, terpaksa la jadi side kick ja.. kira OK sikit dari "Next" tapi masih kurang berkesan..

Aku rasa, si Nico ni perlu ambil aku jadi ejen dia la.. mengarut2 betul skrip yang dia pilih.. dalam "Next" dia jadi magician.. dalam "The Sorcerer's Apprentice" dia jadi sorcerer.. apa jadi dengan banduan kesayangan beta?? dari realistik hero pigi... uhuk uhuk.. macam tidak tercakap aku.. aku sedih!!!

No comments:

Post a Comment