Aug 25, 2010

Bawa2 Bertenang...

Peristiwa ni bukan baru sekali dua berlaku.. kira banyak kali jugaklah.. tapi sebab terlalu banyak kali, baru kali ni aku macam ada rasa geram2 sikit..

Kerja aku ni kadang melibatkan aktiviti2 fizikal seperti mengangkat telefon. Of course la kalau angkat telefon kita mesti la bercakap kan? Kalau tidak, macam layak suda orang ni buat rawatan piskologi. Sedangkan telefon rosak pun kita bercakap (walaupun perkataan yang keluar pun halo halo ja, kira cakap juga la tu..)

Bila bab mengangkat telefon, aku paling kurang gemar la kalau orang terus2 ja cakap itu ini.. Contohnya "Rina, tolong kasi tambah subjek aku bla bla bla.." ini la ni.. part ni la aku mo geram ni.. Introduction tiada tiba2 mo minta itu ini.. cuba bawa2 bertenang.. kalau pun excited dengar suara aku, tidak payah la tiba2 terus mo lompat katak.. kesian la dengan aku ni.. macam la semua org yang telefon aku, aku kenal.. sekurang2nya bagitau la nama dulu.. baru senang aku mo buat keja.. ini tidak, tiba2 call aku macam sudah kenal 10 thn.. bagi nama pun tidak mau.. last2 terpaksa juga aku tnya nama..

Kadang2 aku layan juga la.. dia buat lawak aku ketawa.. kalau org tengok kami cakap dalam telefon, macam kawan lama.. sekali letak telefon, terkial2 aku cari dalam direktori anak sapa la yang meriah sungguh tu.. bukan kita saja2 mo layan, tapi sebab hormat.. habis kalau tidak di layan, takkan la mo angkat telefon macam orang meroyan.. teriak sana sini.. ada juga yang kena angkut pegi hospital bahagia nanti..

Tapi kadang2 tu terpaksa juga kita memalukan pihak lawan.. si kawan punya excited, siap fren sana fren sini lagi.. sekali last2 terpaksa jua aku kasi tebal muka tanya nama dia siapa.. kes ni lebih kurang la kalau ada orang tegur di pasar, cerita panjang2.. tup tup aku tanya soalan bonus.. "kau ni siapa ah??" nah kan!!! siapa yg malu? dia juga.. sekurang2nya tanya la dulu masih kenal kah tidak..

Aku bukan mau introduction lebih2.. bagi nama dan dari mana cukup la.. bukan aku minta jawatan, tangga gaji segala.. yang basic2 saja cukup la.. macam juga orang mengurat.. paling2 pun bagi nama sama no. telefon ja.. bukan kita minta resume, slip gaji segala.. kalau mo bagi pun aku ambil ja bah.. hehehe orang kata biar lebih, yang penting jangan kurang..

No comments:

Post a Comment