Jul 16, 2010

Pembanci

Baru kemarin ptg aku dengar seorg pemanggil radio merayu untuk mendapatkan kerjasama orang ramai dalam menjalankan tugas mereka. ptg tadi dalam jam 6.30pm, pembanci datang rumah aku. asalnya aku cuma dengar haikal cakap "pemaci".. mati2 aku ingatkan makcik jual sayur atau kuih.. sekali aku tengok amoi pembanci rupanya..

mula2 aku suruh dia tunggu kejap. iyalah bah.. mo jua kemas2kan diri dulu sebelum keluar menjawab soalan.. manala tau kita rasa macam abis lawa suda.. sekali ada sisik ikan di muka.. nanti tidak boleh concentrate pula dia menanya soalan.. aku ja dengan penuh semangat menjawab kunun..

dalam 2 minit camtu aku keluar. aku jemput dia masuk, dia cakap "tidak payahlah kak. saya di luar ja". mungkin sebab dia segan aku pun tidak pasti. macam2 la soalan dia tanya.. tapi mostly semua soalan related tentang bilangan dan pendapatan isi rumah. aku jawab saja apa dia tnya..

dalam 2 minit camtu abis sudah soalan dia mo tanya.. last2 giliran aku pula tanya dia balik "sampai jam berapa kamu buat bancian ni?". dia cakap "tunggu la sampai yang lain2 (penginap) balik". kesian betul amoi ni.. memang la masih muda.. tapi sebab dia perempuan, risau juga la dia balik lambat. malam lagi tu.. lepas tu terus aku aku faham kenapa dia tidak masuk rumah.. cuba bayangkan masuk rumah orang yang bukan2.. palis2.. betul juga tindakan dia tidak mau masuk rumah orang.

aku sudah menjalankan tanggungjawab aku. anda bagaimana? uiiiinnnaaaaahhh!! macam iklan suda ni.. hehehe

No comments:

Post a Comment