Sep 21, 2012

Udang punya pasal


Assalamualaikum :)

Kesian blog aku ni. Makin hari semakin sunyi. Si tuan busy yg teramat. Sana sini kena kejar.. huhuhu. Lain kali kita cerita.

Semalam, aku berusaha untuk menghabiskan stok udang dalam esbok (peti ais). Jangan main-main, udang pun ada stok extra. Gara-gara borong tidak beringat di pasar SAFMA. Haaa!! Bab itu pun nanti kita cerita. 

Sedang aku membersihkan udang, Dyana tanya.

Dyana : Mama apa buat?
Aku : Mama mau masak *sambil muncung tunjuk udang*
Dyana : Apa itu? Lipas?
Aku : Ekk??? Bukan.. 

Belum pun aku sempat habiskan ayat..

Dyana : Ohh... Itu ikan paus.. *sambil jalan tidak toleh belakang*
Aku : Oh tidak!! *dlm hati ja la*



 Udangku : Kalau macam lipas aku terima lagi.. tapi IKAN PAUS?


 Ini pun Dyana cakap ikan paus. No thanks to my lil' brother and sister.. diorang yg ajar ni.
Kategori betul tapi saiz? 
(picture from google)


Sebelum tu, Dyana ingat inilah ikan paus. Hmmm.. saiz betul tapi kategori?
(picture from google)


Kesimpulannya, Dyana dalam fasa kekeliruan. Apa-apa yg berkaitan dgn laut - yg timbul, yg datang dan sebagainya adalah ikan paus. Jangan esok lusa dia cakap nelayan pun ikan paus sudah.


No comments:

Post a Comment