Sep 11, 2012

Mari Mengira - Dyana Style


Assalamualaikum :)

Fuh lega!. Itupun sekejap saja. Busy yg teramat sangat. Lepas ni berderet lagi kerja serta event yg menunggu utk diselesaikan. Kalau tengok meja kerja aku, nampak macam bukan meja nampak macam timbunan kertas saja ni. Dahsyat sungguh aku sekarang.. mengalah menteri!

Anyway, di samping kesibukan aku tu, sempat juga la aku bergurau senda dengan Dyana. Of course la kan. Nama pun anak. Awal pagi hari tu, ajar Dyana kira duit (jangan main-main, awal lagi aku trained si bakal akauntan aku tu :b).

Aku : Satu, Dua, Tiga, Empat, Lima, Enam, Tujuh, Lapan, Sembilan, Sepuluh..

Dyana : Atu, Uwa, Iga, Apat, Ima, Nam, Ujuh, Apan, Ilan, Puluh.. Yeay!! Adik pandai!! (Orang syok sendiri memang macam tu).

Aku mengaku sedikit bimbang. Tahun depan mau masuk sekolah, mengira pakai short cut segala. Semua pangkal dia potong. Tinggal hujung. Apapun, demi anak tercinta aku gagahkan jua untuk meneruskan kiraan.

Aku : Sebelas, Dua belas, Tiga belas, Empat belas, Lima belas, Enam belas, Tujuh belas, Lapan belas, Sembilan belas, Dua puluh..

Dyana : Jelas, Jelas, Tidak Jelas (Eh???), Jelas, Jelas, Jelas, Jelas, Jelas, Jelas, Puluh-puluh!! Yeay adik pandai!! Tepuklah angan mama..

Dengan rasa serba salah, si mama pun tepuklah tangan. Tapi taubat tidak mau sambung kira sampai 30. Pilunya menusuk qalbu!! Hahahaha.. Mengira main jelas tidak jelas ja anak aku sorang ni.. Kalau bapa dia yg ajar ni, boleh naik tekanan darah si bapa ni.. kekekeke


No comments:

Post a Comment