Oct 3, 2010

Haikal Turns 6

Yup!! Semakin bujang suda anak teruna aku. Sapa mo booking, pendaftaran kini dibuka. Hehehe sampai mcm tu sekali promote anak.
Anyway dekat 2 mggu juga aku planned birthday si Haikal ni. Supaya si mama Haikal tidak syok sendiri buat party ni, aku tanya la si empunya badan dia mo kek apa. Dia kata dia mo kek cokelat dgn gambar Ligthening Mcqueen. Walaupun si mama Haikal suda aim2 mo ambil kek Durian, tp bg menghormati permintaan anak teruna aku yg baru 6 thn tu, aku ambik jugalah kek cokelat. Sia2 pun..
Setelah menjalankan kaji selidik dan temuramah, aku jumpa la tempat order kek. Semua kek dia pun nampak menyelerakan. So, bukan salah klu mo try pun. Hasilnya? Susah mo cakap. Kena order dulu baru boleh cerita. Tapi mmg highly recommended la. Lain kali confirm aku order lg. Tp kali ni mo rasa kek lain lg. Durian ka, cheese ka, yg penting kita cari yg paling byk kalori dulu. Kih kih kih..
Bab hadiah, mmg aku ready awal. 2 mggu sebelum majlis, aku terus beli. Lepas tu sembunyi di bonet kereta. Bukan sebab apa, anak aku ni klu bg awal time birthday nnti dia tagih lg. Tp klu bab hadiah ni, mmg senang mo cari. Apa2 saja yg rupanya mcm kereta, semua dia sapu.
Untuk jamuan, aku buat simple ja. Mee goreng, ayam goreng, minuman ringan, sosej pun suda cukup. So, aku shopping barang2 sehari sebelum majlis.
Tetamu? Hehehe tengok menu dulu la. Kalau menu mcm di atas, mo jemput tetamu pun aku rasa kurang upaya. Tp kalau aku buat menu ala2 hotel, jgn sja kmu nda datang kalau aku jemput. Tempat lauk aku pun bertingkat2 kali. Belum lagi nasi warna warni aku.. hehehe



No comments:

Post a Comment