Dec 6, 2010

Sukan Staff 2010

Mula2 aku masuk keja tahun 2008. Punyalah aku excited dengar pasal sukan staff ni. Al-maklumlah, kalau sudah terlalu lama tidak bersukan ni, time2 macam ni la yg paling sesuai melepas rindu. Paling aku bersemangat mo main bola jaring. Tapi malangnya, time tu aku pregnant la pula. Tengah2 sarat lagi tu. Maka, atas semangat kesukanan dan excited mo tengok kawan main aku pun turun padang sebagai penyokong haram (tidak berdaftar)

Tahun 2009, aku mmg sudah siap bersedia. Semua acara aku mo ikut. First sekali, kunun aku mo register sebagai pemain bola jaring. Entah macamna, tiba2 nama aku pula kena panggil untuk jadi pengurus bola jaring. Seperti biasa, maka semua kawan di ofis di kerah habis2an untuk bermain bola jaring semata2 untuk cukupkan pasukan (baru aku tau susah payahnya cari pemain ni). Lepas tu aku ikut pemilihan futsal, sebab ngam2 ja 10 org yg datang.. maka nama ku terus termasuk dalam team. Atas semangat berpasukan, aku ikut pula acara cabaran ke puncak (ala2 merentas desa). Masih rasa tidak cukup acara, aku ikut acara olahraga. Tersenarai la aku sebagai peserta lempar cakera. Habis sukan staff, hampir 1 mggu aku jalan macam org patah pinggang.. Lepas tu aku dgn kawan2 pasang azam sukan staff 2010 untuk ikut acara indoor ja. Chess, Dart, ping pong, carom dan yang sewaktu dengannya.

Sukan Staff 2010, entah macamna nama aku tersenarai lagi untuk jadi penolong pengurus bola jaring. Sudahnya, terpaksa la aku masuk acara bola jaring. Seperti tahun lepas, setelah berjaya memujuk beberapa orang rakan untuk masuk acara cabaran ke puncak (kunun2 mo jalan lenggang kangkung ja) so, aku join lagi. Seperti biasa, acara2 mcm tu masih tidak mencukupi maka aku ikut lagi bola tampar dan acara padang (lempar cakera dan lontar peluru). Tapi aku rasa happy sikit sebabnya, acara aku ada kurang berlari dari tahun lepas.

Pencapaian sukan staff:
2008 - Penyokong bola jaring paling bersemangat
2009 - Cabaran ke puncak (1 mata), Bola jaring (ke-4), Futsal (ke-4), Lempar Cakera (Gangsa), Sakit badan dekat 1 minggu
2010 - Cabaran ke puncak (1 mata), Bola jaring (Ke-4), Bola Tampar (Perak), Lempar Cakera (Gangsa), Lontar Peluru (ke-5), sakit badan 1 minggu..

Azam sukan staff:
2008 - Mo bersukan berhabis2an
2009 - Mo ikut acara indoor
2010 - Mo ikut acara indoor
:: Atas sebab kekurangan atlet perempuan, tiap2 tahun pun tidak tercapai niat mo main indoor..


No comments:

Post a Comment