Dec 13, 2010

Junkyard Dog


Aku pun tidak perasan ceritanya ni rupanya ditayangkan tahun ni. Tapi sebab kekurangan cerita menarik di hujung minggu, maka aku tekan ja la remote tengok apa2 yg patut. Tekan punya tekan, aku jumpa la cerita ni. Kebetulan aku tengok cerita ni sudah pun start 30 minit yg lalu. So, sebab aku ni psikik (yalah tu) aku boleh agak sudah cerita ni pasal apa.

Aku tengok cerita ni kununnya sebab dia based on a true events. Mo jua tengok cerita benar ni. Cerita ni mengisahkan seorang pembunuh bersiri yang kerjanya menghendap dan meculik anak dara org yg suka merayau malam2 buta sebab mo pegi parti Halloween. Aku pun kurang pasti kenapa juga anak2 dara ni berani betul2 keluar malam2 lepas tu sorg2 lg. Kalau anak aku, biarlah aku hantar, tapi kalau namanya keluar sorg mmg aku tidak kasi.

Setelah dilaporkan beberapa ke kehilangan anak dara sejak beberapa tahun lalu, maka seorg ejen FBI ditugaskan untuk menyiasat kes ini. Apa???!!!! seorang ja? Mo meroyan aku tengok ni cerita. Sudah la seorang, perempuan lagi tu. Ini bukan kes pecah rumah ka apa ka.. ini kes penculikan.. bukan sorang, 8 org lagi tu. Tidak tau la FBI ni kurang kakitangan ka, apa ka.. tapi agak2 la bah..

Biasalah kalau sudah ejen perempuan, sure2 la kurang layanan sikit. Tambah lagi kalau sorg2. Paling best, ejen FBI ni siap pegi bar lagi tunjuk gambar kalau diorg pernah tengok anak2 gadis tu. Boleh2 pula berpuluh2 org yg datang bar tu bercakap pun tidak mo. Biar betul!!! Kalau aku kena tanya, sure aku jawab aku tidak tau.. Kalau sudah tidak tau, takkan la mo jawab tau pula kan..

Entah macamna, pembunuh bersiri ni pun cuba memperdaya si ejen FBI ni dengan mengasah sifat peramahnya. Entah macamna, ejen FBI yg champion ni dapat menghidu bau jahat si pembunuh bersiri. Dijadikan cerita, sebab dia ejen perempuan sekali libas ja terus pengsan. Kalau aku jadi ejen FBI, dgn badan pembunuh bersiri mcm tu, aku rasa boleh aku kerjakan tu. Lain la kalau tidak cukup training. Lagi pun ini kes mo hidup, takkan la alang2 ko mo tampar tu pembunuh bersiri. Sepanjang2 pergelutan si ejen dgn si pembunuh macam mo terkeluar jantung aku terlampau geram.

Oh lupa, kenapa aku panggil pembunuh bersiri sedangkan dia menculik ja? Hehehe sebab si pembunuh ni akan bunuh mangsa dia sebelum dia mula memburu mangsa baru. Mangsa lama dibunuh dan di masak untuk diberi makan anjing dia plus mangsa2 baru yg akan dtg.. Ganas kan? Kalau tengok pembunuhnya boleh la tahan.. ngam juga la, muka ala2 baik, psycho, lone ranger.. tapi kalau tengok ejen dia.. macam terlalu emotional ni.. relaks la sikit.. ko bukan first time jadi ejen FBI.. ish ish ish.. Belum aku cerita lagi pasal mangsa terakhir dia yg akhirnya berjaya diselamatkan. Balik2 sudah ejen FBI tu pesan, kalau aku kerjakan si pembunuh tu, ko lari.. Jangan toleh2 belakang. Kalau aku sudah kena pesan mcm tu, pelari pecut dunia pun confirm mo minta petua. Tapi dalam kes ni, si mangsa masih jua mo berlari bersama2 menuju ke garisan penamat. Berpegangan tangan.. bertapuk2.. adoiii minah!!! Siapa bah juga penulis skrip dia ni?? Boleh sakit jantung aku tengok ni movie.

Sampai sekarang aku bingung sendiri. Betulkah ini true events? Macam ada yg tidak keja saja ni.. Anyway, not highly recommended. Sampai sekarang aku masih terbayang2 kebengongan si ejen FBI sma mangsa dia ni. Kali ni, aku berpihak sama pembunuh upahan.. peduli la true events ka tidak..

No comments:

Post a Comment