Dec 13, 2010

Kids Day Out

Sabtu lepas, awal2 pagi lagi hubby aku pesan "kita keluar. So, siap2 la.." Jadi keja aku pula la membangunkan 2 org anak kesayangan aku ni. Yang besar tidak ada masalah. Cakap ja "Haikal, bangun. Kita mo jalan". Cepat ja tindakan refleksnya. Tapi anak dara aku.. punyalah susah mo di kasi bangun. Tapi akhirnya berjaya jugalah.

Walaupun hujan berpanjangan, tapi laki aku mmg bertekad cemerlang untuk keluar dari rumah bagi mengelakkan simptom sakit kepala sebab terlebih tidur. So, aku tidakla mo komplen lebih2. Kalau cuti dari aktiviti memasak ni, aku menurut perintah ja.

Mula2 sekali, laki aku bercadang mo cari breakfast. Konon mo makan nasi lemak. Sampai ke KK, masih dia tiada idea mo makan mana. Last2 kami sampai juga ke Restoran Kak Nong. Walaupun mahal, asalkan berbaloi tidak apa la kan.. sekali sekala. Lepas breakfast, aku ajak laki aku survey2 baju sekolah Haikal. Tapi sebab laki aku ni ada allergy dengan window shopping ni, dia suggest terus beli ja la. Memandangkan satu2nya tempat yg aku tau murah untuk beli baju sekolah adalah KAMDAR, so kami meneruskan perjalanan ke 1Borneo.

Seperti biasa, kalau dengan laki aku kalau suda plan mo pegi KAMDAR tidak payahlah sibuk2 pi jeling2 kedai lain. Tiada maknanya. Confirm kena sound kaw kaw punya. Direct pegi KAMDAR, beli apa yg patut lepas tu konon pegi next destination. Tapi sebab kesian dengan budak2, kebetulan pula aku nampak ada badut dan santa dekat2 pentas, aku pun pujuk laki aku pegi singgah sana kejap.

Haikal seperti biasa sangat excited tengok badut (yang kononya dia tidak pernah tengok secara live) manakala anak dara aku pula kalau boleh tengok badut pun tidak mau. Badut ni dikerumuni budak2 sebab dia buat belon. Dari pemerhatian aku, macam2 juga la yg diorg buat. Kejap2 jadi pedang, poodle, bunga dan kadang2 tu aku pun tidak dapat tangkap apa yg dia buat. Mungkin sebab penat atau budak2 tu minta yg bukan2 dia pun asal buat ja la.

Anyway, Haikal dgn beraninya berbaris minta pedang. Si adik pula sibuk2 mo minta pedang juga. Bila suda dapat, belum pun sampai parking lot, sibuk2 pula diorg ber'fencing'. Lantaklah nak, asalkan kamu bahagia.

Lepas tu, aku plan mo beli beg sekolah pula. Singgah sekejap di jualan gudang Pasific Ngiukee di dewan Foo Chow, terjumpa pula aku si Santa. Si kecik aku awal2 sudah berbaris sebab dia nampak ada budak2 dapat gula2 dgn belon. Dapat saja gula2 terus makan time2 tu juga. Nasib la si mama ni mo beli 1 barang ja, jadi cepat la siap. Lagipun itu mengikut terma dan syarat kalau mo keluar dgn si suami ni. Lepas beli beg, hubby sudah pening. Mgkn sebab tidak cukup tidur.. hehehe. So kami pun balik la. Hari ni dalam sejarah keluar jam 9.00 pg, balik rumah jam 7.30 mlm.. Tapi apa yg penting.. puas hati..

No comments:

Post a Comment