Dec 24, 2010

The Lovely Bones


Kalau tengok tajuk mcm tidak interesting. Come on la.. apa yang menarik sangat pasal tulang kan? Walaupun my sister ckp cerita ni best, tapi mmg aku tidak interested mo tengok la. Anyhow, after googling various types of movies to be watch during the holiday, I found a few movies to be downloaded since they got tremendous reviews.

At the beginning, everything is perfect. Tentang seorang remaja yang telah dibunuh oleh jirannya sendiri. Walaupun mayatnya tidak dijumpai, dia disahkan mati. Kalau dalam situasi sekarang, selagi tiada mayat, selagi tu ia bukan dikategorikan sebagai pembunuhan. Penulis skrip mungkin lebih fokus kepada bagaimana keluarga mangsa cuba untuk menerima kenyataan. Everything looks real and genuine. Untill...

Mesti ada juga la yg aku tidak puas hati kan? Aku pun pelik. Cerita ni almost perfect, sampai la tiba2 keluar pula remaja pelik di sekolah tu yang boleh nampak roh. Aisehmen.. potong betul la.. Kalau diorg buang watak tu..

The rest of the story kira ok juga.. ada sedikit boring here and there. Terutama sekali part mangsa kononnya terperangkap in between the world and heaven. Satu lagi watak yang aku rasa bagus dibuang sepenuhnya adalah watak si neneknya. Aku sendiri kurang pasti apa significant mo create this type of role. Kalau mo buat watak sampingan, buat la yg realistik sikit. Pasal jiran depan rumah ka, pasal kawan2 mangsa di sekolah ka (kecuali yg boleh nampak roh tu..). All and all, kira ok la..

No comments:

Post a Comment