Jun 9, 2010

man vs woman

Aku mendapat jemputan untuk menghadiri satu bengkel ni. Tidak melibatkan bidang keja aku. Tapi disebabkan ianya tanggungjawab, ku gagahkan jua...

Disebabkan bengkel ni diadakan di hotel, seperti biasa aku datang awal. Pendaftaran peserta 8.00am - 8.30am. Jam 8.00am (awal la tu konon) aku tawaf satu 1Borneo cari hotel. Rupanya depan mata ja, cuma pintunya kecik sangat. Apa ingat ini cerita Rina and 1Borneoland ka?

Dijadikan cerita, aku daftar bengkel betul2 jam 8.20am. Mula2 duduk di belakang. Biasalah tu, semua bengkel pun macam tu. Penuhkan belakang dulu.. depan khas untuk orang2 yang lambat. Kasi spotlight skit. Apa salahnya!! tapi disebabkan kehadiran peserta yg kurang membanggakan, akak juga la yg jadi mangsa pegi depan.

Di depan aku duduk 3 jejaka idaman malaya. Kawin atau belum, tak tertanya la pula.. Yang duduk betul2 depan aku, belum 8.30am suda sebotol plain water(500ml) dia minum. Jam 9.00am lagi sebotol. Setiap kali dia pegi belakang dewan, aku mesti jeling (manala tau dia pegi tandas) setiap kali tu juga la aku kecewa. Bukan dia pegi tandas, tapi pegi ambil air lagi 2-3 botol. Aku perati.. perati.. perati.. (tu la sebab tak boleh concentrate time kursus!), dari jam 8.00am - 1.00pm, suda 6 botol air (500ml x 6 = 3 liter) dia minum. Tak sekali pun dia pegi tandas. Fuh!!! Magic..

Disebabkan effort dia yg tak putus2 untuk minum plain water, aku pun dengki juga. Minum la air mineral yg kena letak depan aku. Aku minum jam 11.00am, dalam tempoh 3 jam, aku pegi tandas lebih 6 kali. Gila!! mesti org ingat aku pregnant! Itu pun tak habis 1 botol.

Kesimpulannya, dalam tempoh 8am - 1pm (petang, bahan kajian aku dah tak masuk):

man : Agak kurus, middle age, sihat tubuh badan
: 6 bottle of plain water
: 0 washroom

woman : Sederhana besar, middle age, sihat tubuh badan
: 1 bottle of plain water
: lost count!!

No comments:

Post a Comment