Jul 14, 2012

Sukan Sekolah



Assalamualaikum :)

Last week, Haikal datang dengan khabar gembira menyatakan hari sukan sekolah tahunan akan diadakan. Asalnya aku malas mau hantar Haikal, tapi sebab dia cakap nanti pasukan dia kalah maka aku turutkan saja.

Kalau tahun lepas, aku langsung tidak ingat bila hari sukan. Tahun ni Haikal terpilih utk acara lari (berapa meter aku pun tidak tau) dan lompat jauh. Utk acara lari Haikal dapat tempat ke-4 (utk pemilihan saja) dan acara lompat jauh semua lompatan dibatalkan. 

Hari sukan sekolah tahunan yg rasmi diadakan pada hari berlainan. So, aku pergi jugalah sebab takut pasukan dia kalah. Ingatkan dia ada ikut apa2 acara, rupanya dia pula buat acara sendiri dgn kwn2. Langsung tiada effort mo sokong rakan sepasukan.

Acara paling awal adalah 80 meter lari berpagar. Paling kelakar, ia lebih berupa acara melanggar pagar atau mengelak pagar. Daripada 4 peserta yg turut serta, 3 daripadanya melanggar semua pagar manakala seorang berjaya melalui BAWAH pagar dan menjadi JOHAN. Nasib baik bukan aku jadi pengadil..     




Pasukan Haikal.. HIJAU TROPIKA!! Padahal punyalah ciput ja yg pakai baju hijau..




Itu dia, bendera pasukan Tun Fuad berkibar megah! Kunun..




Para penyorak. Minus Haikal and the gangs. He is no where to be seen. Tinggal aku ja yg bersemangat ambil gambar dan menyorak dgn ibu2 lain. Ada ka patut?




Sangat comel sekali anggota bulan sabit merah ni kan? Siap berpeluk tubuh lagi. Kih kih kih..




I don't get it. Ini acara menyanyi ka atau lari?



Owh.. lirik lagu rupanya! Still.. I don't get it.




Mentor and Protege. Kamu ingat menyanyi ja ada mentor dan protege? Angkat bendera pun ada tau.. tengok si comel itu.. masih gigih menjalankan tugas.




Pihak musuh.. nampak lebih meriah daripada pasukan Haikal.. bagaimana itu boleh terjadi?




Suatu masa dulu, kami ada 4 buah rumah. Setiap rumah ada 2 wakil. Kalaupun uncit, masih boleh diterima sebab ada 5 org lagi yg tidak dapat medal. Sekarang, cuma ada 4 wakil. 1 wakil setiap rumah. Cuma 1 org ja tidak dpt medal. Punyalah kesian. Paling membanggakan, budak2 sekarang pakai starter block. Zaman aku dulu pakai manual ja. Lutut kiri hendaklah diletakkan sebaris dengan hujung jari kaki sebelah kanan di samping tangan dijarakkan 4 jengkal di antara satu sama lain. Punyalah klasik! Hehehe..





No comments:

Post a Comment